FLANDRYJSKA PIĘKNOŚĆ, CZYLI O PRZYJEMNOŚCI, PŁYNĄCEJ Z JAZDY PO KAMIENIACH I BŁOCIE

Master of Disaster w drodze na Ronde van Vlaanderen; szkic The12 Design
SPOGLĄDAJĄC W KALENDARZ REZERWACJI NOCLEGÓW W REJONACH OUDENAARDE DOSTRZEC MOŻNA, KIEDY ROZGRYWANY JEST TAM JEDEN Z MONUMENTÓW KOLARSTWA - FLANDRYJSKA PIĘKNOŚĆ. PRZEDTEM - MIEJSC NOCLEGOWYCH W BRÓD, PRZEŁAMANIE MARCA I KWIETNIA - ZAJĘTE WSZYSTKO W PROMIENIU 100 KM, DZIEŃ PO FLANDRII - MIEJSC NOCLEGOWYCH W BRÓD

Rok temu, gdy czekałem na uruchomienie zapisów na Paryż Roubaix (zarejestrowałem się w drugiej minucie zapisów), miałem od razu upatrzony nocleg, i gdy otrzymałem potwierdzenie udziału, niezwłocznie potwierdziłem nocleg. 
W Belgii przed Ronde van Vlaanderen jest nieco ciężej; bo nie namierzyłem tam żadnego taniego, sieciowego hotelu. Pozostają tylko kwatery prywatne. 
A z tymi - gdy pytałem kilka dni przed zapisami - nie było żadnego problemu. 
Gdy zapytałem pół godziny po zapisie - miejsc noclegowych już brakowało, a te, które zostały, zdyskwalifikowała cena. 
Rozpoczął się klasyczny wyścig z czasem, by złapać jakiekolwiek miejsce noclegowe jeszcze w granicach Flandrii. 
Udało się to w Issegem, około godziny jazdy od Oudenaarde. 
Oczywiście, jak 99% noclegów w tych dniach, tam też zamieszkają inni kolarze. 
Rezerwując nocleg, od właścicieli dostałem jeszcze jedną informację. Że oni też chcą uczestniczyć w De Ronde. Może zaistnieć taka sytuacja, że może będę miał nieplanowanego pilota do Oudenaarde... 
Truizmem jest stwierdzenie, że Flandria jest krainą kolarstwa; widać to na każdym kroku, tętniąca życiem dwóch kół zwłaszcza wiosną. Wraz z kwitnącym zielskiem i badylami na polach, wraz z wzrastającymi słonecznikami i rzepakiem, rozpoczyna się roczny cykl życia rowerowego.
A że z życia powstaje inne życie, na pewno będziemy świadkami jakiegoś kolejnego, wiosennego objawienia. Bo to na brukach najczęściej zaczynają pojawiać się nowe kolarskie talenty. 
A ja się pewnie wygrzmocę na najprostszym, asfaltowym odcinku, bo wyglebienie się na bruku byłoby jakieś takie... pospolite... 

Komentarze